donderdag 19 juni 2008

Levensgevaarlijke bloemenverkoopster in de cel: Nederland weer veilig

Tanja Karlas (19), een bloemenverkoopster uit Delft heeft uren in een politiecel moeten zitten voor het beledigen van een agent. De jonge vrouw werd in de boeien geslagen nadat ze zich bemoeide met een parkeerovertreding pal voor 'In Bloei' de bloemenkiosk aan de Nassaustraat waar ze werkt.

Tanja sprak de ijverige agent aan toen hij een bon uitschreef voor een auto die op een laad- en losplek stond. De bestuurder wachtte op twee dames die binnen een bosje bloemen aan het kopen waren. Volgens de agent stond de wagen met twee wielen op de stoep en dat mag nu eenmaal niet. Een dikke boete volgde en daarmee leek de zaak afgedaan.

Totdat de politieman de winkel binnenkwam om een woordje met de bloemiste te spreken.

"Ik zei dat hij moest wachten omdat ik nog met een klant bezig was. Maar plotseling stond hij heel intimiderend achter de toonbank. Ik moest nú naar hem luisteren. Op het moment dat ik mijn baas wilde bellen draaide hij mijn arm om en werd ik in de boeien geslagen."

Tanja geeft toe dat ze inmiddels zo kwaad was dat ze hem "een klootzak" heeft genoemd. Ze had verwacht een boete te krijgen, maar werd afgevoerd naar het politiebureau, waar ze ruim vier uur achter de tralies zat. Een klant die twee bossen rozen wilde kopen, kreeg van de agent te horen dat hij ze gewoon kon pakken en in de loop van de week maar moest komen betalen.

Op 4 augustus moet Tanja voor de rechter komen. Belachelijk en overdreven, vindt ze: "Ik deed het met de beste bedoelingen. Het was tenslotte een klant van ons en die willen we graag terugzien."

Bloemenzaak In Bloei heeft een advocaat in de arm genomen en overweegt een klacht in te dienen bij politie Haaglanden.

Volgens de politie Haaglanden had de verkoopster beter naar de klachtencommissie kunnen stappen in plaats van zich met de parkeerkwestie te bemoeien.

"Uiteraard mag je iets vinden van een bepaalde situatie, maar doe dat dan via de gangbare wegen en ga je niet mengen in zaken waar je part noch deel aan hebt. Daarmee voorkom je deze situaties", aldus een woordvoerder. (Ho wacht even, de regering vindt toch dat we elkaar op ons gedrag moeten 'aanspreken')

Hulde aan de politieman die met gevaar voor eigen leven deze gevaarlijke misdadigster heeft gearresteerd waardoor burgers in Delft weer veilig over straat kunnen. Gelukkig dat je als burger zo weer respect voor de politie krijgt. Het is ook mooi te weten dat ons belastinggeld naar zo'n nuttige rechtzaak gaat.

Plaats op NuJij Voeg toe aan Blig Facebook Facebook

0 comments: